Tárcán kínálom

Alapító szerkesztő: Ésik Sándor Társszerkesztő: Standovár Ágota Tárcáink célja nem csak az olvasó szórakoztatása, személyes jellegű műfaj. Az ilyen írásokat egy régi-vágású újságban a lap alján hozták, desszertként a vonal feletti nehezen emészthető cikkekhez. Az itt közölt darabokhoz tehát képzeljen hozzá az olvasó egy színvonalas sajtóterméket alapos elemzésekkel, tényfeltáró, leleplező riportokkal. Vagy ne... ******************************Kattintson a Címkék után a szerző nevére és olvasson a blogban korábban megjelent műveiből!

Címkék

andré ilona-ibolya (5) antal anikó (16) arany piroska (6) balku lászló (9) balogh adrienn (1) balogh géza (25) baracsi endre (1) béke zsanett (1) bódi katalin (20) boldogh dezső (1) borbély balázs (3) b tóth klári (21) csabai lászló (10) csengődi péter (44) cserbakőy levente (8) csupor béla (2) czimbula novák ibolya (3) dávid józsef (4) deák-takács szilvia (3) debreczeny györgy (7) dinók zoltán (9) dunai andrea (2) ésik sándor (54) farkas józsef (1) farkas molnár péter (17) fehér noémi (1) filip tamás (1) fülöp gábor (4) gaálné lőrinczi éva (3) galambos lajos (1) gáspár ferenc (1) habony gábor (6) hajdú erika (5) hajdu sára (1) hargitai ildikó (4) hornyik anna (1) huba ildikó (2) illés zoltán (12) janáky marianna (2) jónás ágnes (1) juhász zsuzsanna (3) k. rados marcella (2) kácsor zsolt (6) kántor zsolt (15) karádi zsolt (5) kecskeméti zsuzsa (8) kiser edina (13) kiss gréta henriett (1) kiss péter (1) kis mezei katalin (2) koch zsófia (1) kovács kinga (1) kováts judit (3) köves istván (1) kukuts csilla (3) kulcsár (1) kulcsár attila (68) ladányi fedák enikő (1) lajtos nóra (5) lampl zsuzsanna (7) láng judit (1) m. szlávik tünde (47) margittai h. ágnes (8) merényi krisztián (1) mirtse zsuzsa (5) molnár péter (29) mórotz krisztina (4) nagy (1) nagy farkas dudás erika (13) nagy istván attila (1) nagy norbert (1) nagy zsuka (5) nyolcas józsef (1) oláh andrás (3) onderó szilárd (1) onder csaba (1) orbók ildikó (2) ozsváth sándor (40) pataki zsuzsanna (1) pénzes ottó (1) péter béla (13) petrozsényi nagy pál (26) piro m. péter (8) piró m. péter (1) rácz lilian (2) rácz tibor (1) radnó györgy (13) réti jános (14) rimóczi lászló (14) rusai márta (1) ruszó marietta (1) seres ernő (3) simon adri (3) somorčík sz. rozália (27) sonkoly istván (1) standovár ágota (14) szakonyi gabriella (1) szalóki emese (1) szeifert natália (3) székely-nagy gábor (1) széll zsófia (2) szép szilvia (3) szilágyi erzsébet (2) szilágyi rohini (1) szőke imre (5) szombati gréta (4) szondi erika (2) szuhár csilla (1) t. ágoston lászló (1) tamás tímea (2) tornyi ferenc (10) turányi tamás (21) vajdics krisztina (5) váradi andrás (3) vaskó ilona (30) venyige sándor (3) veres roland (2) zajácz d zoltán (4) zápor györgy (9) zilahy tamás (5) zoltay lívia (1) attila (1) zsuka (1) Címkefelhő

Tárcáink kedvelői a nagyvilágban

Friss topikok

  • M Szlávik Tünde: A huncut rigmus megfejtése maga is magyarázatra szorul: az esztováta (eszteváta, osztováta) olyan ... (2021.09.25. 17:23) A régi öregek, avagy pajzán történetek
  • Arany Piroska: Isten éltessen Vaskó Ilona! Nagyon tetszik a születésnapi monológod! Nekem is mostanában lesz az ... (2021.02.12. 11:37) Február tizenegy
  • csokosszaju: szia, mit tudsz Hófehérkéről? (2020.09.27. 23:02) Az örök menyasszony
  • bohmjo: Ez nagyon jó! Ahogyan a szavak és tettek újra és újra teljesen új értéket és hangulatot kapnak, a... (2020.09.05. 15:01) Tivadar
  • M Szlávik Tünde: @Farkas Molnár Péter: Köszönöm, Péter! Tárcát is hozhatnál magaddal... :) (2020.08.16. 16:46) Majom a köszörűkövön

Linkblog

Most olvassák

Életkép, vázlat, rajz, csevej... M. Szlávik Tünde blogja

2012.08.12. 19:27 Ésik

Színház az egész világ

Címkék: dávid józsef

Írta: Dávid József



Újságíró vagyok. Bár erről papírom nincs, de gyerekkorom óta az szerettem volna lenni. Helyette jogász lettem, akikből Tiszát, Dunát lehet rekeszteni.
Szerencsére adódott egy lehetőség, hogy a helyi újságnál külsősként bedolgozhassak.
Nemrégiben tartották a Városi Színházban a Magyar Vers Ünnepét. Jó téma, egyből lecsekkoltam a szerkesztőnél, hogy hadd mehessek én. Jut néhány sor a lapban, ezt rutinból megoldom, és a tiszteletdíjból kifizetem az elmúlt havi albérletet. Megkaptam a munkát.
Megbeszéltem a szervezővel a dolgot, mondta, hogy az előadás kezdete előtt húsz perccel legyek a művészbejáró portájánál, keressem őt.
Szokásommal ellentétben pontosan érkeztem. Mondtam a portásnak, hogy kit keresek, és az előadás miatt jöttem.
A portás fehér lett, mint egy pingponglabda, és elkezdett üvöltözni, hogy − Biztonságiak, biztonságiak!
Nem tudtam mire vélni a dolgot, mert emlékezem szerint semmi köz-, vagy a színház erkölcseibe ütköző dolgot nem követtem el.
Két gardróbszekrény méretű ember azonnal ott termett, és két oldalról felemelve elkezdtek cipelni valahová. Legalább nem kell koptatnom a cipőmet, gondoltam, pozitívan értékelve a helyzetet, mint tette ezt Brian, a kereszten az életéről szóló filmben.
Néhány perces folyosói bolyongás után berúgtak egy ajtót,  mint Bruce Willis megannyi Die hard című filmjében. A tábla szerint a sminkszoba volt.
Rövid parancsok, kiabálás, rohangászás, akár a hangyaboly a Királynő ébredése után. Nekem esett három nő. Az egyik tépte le rólam a ruhát, amit sajnáltam, mert az alig használt farmert két hete túrtam egy turiban, a másik meg a hajamat vágta, fésülte, kócolta, majd kezdte újra, a harmadik pedig az arcomat kente be, púderozta, és mindenféle kencéket pakolt rá, akár egy derék kőműves. Az öltöztető miután levágott mindent rólam, egy szmokingot próbált rám aggatni. A szmokingról azt tudom, hogy a pingvinek nemzeti viselete, amit az emberek lenyúltak tőlük ünnepi alkalmakhoz, csak nem áll olyan jól rajtuk, mint a derék madarakon
De ez még semmi. Mellettem ugrál egy fazon. Az ügyelő. Üvöltözik, mintha süket lennék. Azt ordibálja, hogy már egy órája itt kellett volna lennem. Meg, hogy a késésem miatt nem csúszhat az előadás. Meg tudom-e, hogy melyik verset adom elő? Ekkor térek csak magamhoz.
− Milyen verset? − kérdezem, mint egy felső tagozatos iskolás, aki nem készült az órára.
− Hát Aranytól a Walesi Bárdok. Maga lesz a kezdő szám. Mi van magával, csak nem izgul? − kérdezi gúnyosan.
Közben az ügyelő üvöltözik, osztja az észt a munkatársainak, nekem meg a vérnyomásom a decibeljeivel arányosan megy fölfelé.
Az ügyelő feje olyan, mint egy cékla, a fogsorára ráférne egy fogorvosi kezelés, de csak az előtt, mielőtt kiverem az összeset. A lehelete bagó, és sörszagú. Legalább borozna, mert én azt szeretem.
A csajok jó munkát végeztek. Úgy nézek ki, mint egy hímringyó nagykövet valamelyik meleg felvonuláson.
Azért nagyjából összeállt a kép, hogy nekem kell elszavalnom a  Walesi Bárdokat. Sok verset megtanultam életemben. Egyedül épp a Bárdok az, amit ma is tudok kívülről.
A két izomagy megemel, visz a színpadot határoló függöny széléhez, ahonnan be kell vonulnom. Mint Ceasar Rómába, vagy mint XVI.Lajos a guillotine alá?
Az ügyelő még mindig fojtott hangon magyaráz. Rusnya virágmintás ing van rajta, és nadrágtartót visel. Meg kis virágos fülbevaló a fülében. Olyan cuki darab.
Egek! Hol vagyok?
A polgármester befejezi a beszédét. Illedelmes taps. Nálam meg a vérnyomás a 330-at veri.
Legalább ez a hülye ügyelő ne ugatna, meg különben sem értékelem a dauerolt hajú férfiakat.
Egy enyhe nyomást érzek a hátamon, aminek a következménye, hogy a színpad közepén állok. A Patakinak az Eddából könnyű volt. Neki csak egy kör közepén kellett állnia.
Nézek ki a fejemből, mint egy tengeralattjáró kapitánya a periszkópon keresztül háborús bevetésen. Nem látok semmit a sok reflektor miatt.
Vegyük sorba. Ez egy rémálom. Verset kell mondanom. Eddig rendben. Ezt megoldom. De ott a hülye ügyelő. Nahát, ez nem O.K. Nem baj, mindjárt úgyis felébredek.
Megfogom a mikrofont. Jé, érzem a fém hűvösét. Tehát mégsem álom? Akkor most a valóság (színpad) talaján állok?
Eddig eltelik néhány másodperc, amíg rájövök, hogy ez a nagy, büdös, illetve finom parfüm, arcszesz illatokkal átitatott valóság. A közönség azt hiszi, hatásszünet. Nekem a világvége.
Belekezdek:
− Edward király angol király.......
Beugrik az ügyelő képe, ahogy ordibál. Markolom a mikrofonállványt, nyúlok a nyaka felé, és kezd vinni a lendület.
− Ne éljen Edwárd.........
Ezt már elég erőteljesen mondom. Megy tovább a vers. Egyre inkább ott vagyok Wales lankái között, érzem az angol fosztogatás bűzét, és az ügyelő sörszagú leheletét:
− Ne éljen Edwárd.........
Már önkívületben üvöltöm a verset. Előttem az ügyelő pofája. Ha itt lenne, biztos, hogy befizethetne egy arcplasztikára. Természetesen amihez nem jár OEP támogatás.
− Ötszáz bizony dalolva ment ...
Nekem most elég egy ügyelő. Hátamon csorog a verejték, izmaim megfeszülnek, a súgó halkan könyörög, hogy a mikrofont ne roppantsam ketté.
Vége a versnek. A Színházban néma csend.
Az nem érdekel, hogy felnégyelnek, karóba húznak, letépik a körmeimet. De hogy a szerkesztőm még be sem érek a szerkesztőségbe, már elkészítette a katapultot, amivel röpülhetek, ezt sajnálom.
Ekkor robban a bomba. Hatalmas tapsolás, fütyülés, lábdobogás. Változtatnak a világításon, és azt látom, hogy a közönség felállva ünnepel. Én meg állok a színpadon, mint a Túró Rudi a lakodalomban.
Ekkor bejön egy fazon, fényképről ismerem, ő a rendező. Meghajol, engem is meghajlít. Még kétszer. Mint egy jancsiszöget.
A kulisszák mögött nekem esik:
− Barátom, ne haragudjon. Tévedés történt. A színész, akit felkértünk az előadásra, beteg lett. A helyettese, akit kértünk, szintén. De erről az előadás kezdete után értesítettek. Azt hittük, hogy ön a beugró. Fantasztikus volt az előadás. Azonnal leszerződtetem. Mondjon egy összeget, és én megduplázom.
Szerencsére, látta az előadást egy kollégám. Ő írta a cikket, amit nekem kellett volna írni.
Azóta a Színházban drámai szerepekben rosszfiúkat játszom. Minden esetre az ügyelő kerül engem. Pedig, ha meglátom, biztosan sikeres lesz az előadás.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tarcankinalom.blog.hu/api/trackback/id/tr454708730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása