Tárcán kínálom

Alapító szerkesztő: Ésik Sándor Társszerkesztő: Standovár Ágota Tárcáink célja nem csak az olvasó szórakoztatása, személyes jellegű műfaj. Az ilyen írásokat egy régi-vágású újságban a lap alján hozták, desszertként a vonal feletti nehezen emészthető cikkekhez. Az itt közölt darabokhoz tehát képzeljen hozzá az olvasó egy színvonalas sajtóterméket alapos elemzésekkel, tényfeltáró, leleplező riportokkal. Vagy ne... ******************************Kattintson a Címkék után a szerző nevére és olvasson a blogban korábban megjelent műveiből!

Címkék

andré ilona-ibolya (5) antal anikó (16) arany piroska (6) balku lászló (9) balogh adrienn (1) balogh géza (25) baracsi endre (1) béke zsanett (1) bódi katalin (20) boldogh dezső (1) borbély balázs (3) b tóth klári (21) csabai lászló (10) csengődi péter (44) cserbakőy levente (8) csupor béla (2) czimbula novák ibolya (3) dávid józsef (4) deák-takács szilvia (3) debreczeny györgy (7) dinók zoltán (9) dunai andrea (2) ésik sándor (54) farkas józsef (1) farkas molnár péter (17) fehér noémi (1) filip tamás (1) fülöp gábor (4) gaálné lőrinczi éva (3) galambos lajos (1) gáspár ferenc (1) habony gábor (6) hajdú erika (5) hajdu sára (1) hargitai ildikó (4) hornyik anna (1) huba ildikó (2) illés zoltán (12) janáky marianna (2) jónás ágnes (1) juhász zsuzsanna (3) k. rados marcella (2) kácsor zsolt (6) kántor zsolt (15) karádi zsolt (5) kecskeméti zsuzsa (8) kiser edina (13) kiss gréta henriett (1) kiss péter (1) kis mezei katalin (2) koch zsófia (1) kovács kinga (1) kováts judit (3) köves istván (1) kukuts csilla (3) kulcsár (1) kulcsár attila (68) ladányi fedák enikő (1) lajtos nóra (5) lampl zsuzsanna (7) láng judit (1) m. szlávik tünde (47) margittai h. ágnes (8) merényi krisztián (1) mirtse zsuzsa (5) molnár péter (29) mórotz krisztina (4) nagy (1) nagy farkas dudás erika (13) nagy istván attila (1) nagy norbert (1) nagy zsuka (5) nyolcas józsef (1) oláh andrás (3) onderó szilárd (1) onder csaba (1) orbók ildikó (2) ozsváth sándor (40) pataki zsuzsanna (1) pénzes ottó (1) péter béla (13) petrozsényi nagy pál (26) piró m. péter (1) piro m. péter (8) rácz lilian (2) rácz tibor (1) radnó györgy (13) réti jános (14) rimóczi lászló (14) rusai márta (1) ruszó marietta (1) seres ernő (3) simon adri (3) somorčík sz. rozália (27) sonkoly istván (1) standovár ágota (14) szakonyi gabriella (1) szalóki emese (1) szeifert natália (3) székely-nagy gábor (1) széll zsófia (2) szép szilvia (3) szilágyi erzsébet (2) szilágyi rohini (1) szőke imre (5) szombati gréta (4) szondi erika (2) szuhár csilla (1) t. ágoston lászló (1) tamás tímea (2) tornyi ferenc (10) turányi tamás (21) vajdics krisztina (5) váradi andrás (3) vaskó ilona (30) venyige sándor (3) veres roland (2) zajácz d zoltán (4) zápor györgy (9) zilahy tamás (5) zoltay lívia (1) attila (1) zsuka (1) Címkefelhő

Tárcáink kedvelői a nagyvilágban

Friss topikok

  • M Szlávik Tünde: A huncut rigmus megfejtése maga is magyarázatra szorul: az esztováta (eszteváta, osztováta) olyan ... (2021.09.25. 17:23) A régi öregek, avagy pajzán történetek
  • Arany Piroska: Isten éltessen Vaskó Ilona! Nagyon tetszik a születésnapi monológod! Nekem is mostanában lesz az ... (2021.02.12. 11:37) Február tizenegy
  • csokosszaju: szia, mit tudsz Hófehérkéről? (2020.09.27. 23:02) Az örök menyasszony
  • bohmjo: Ez nagyon jó! Ahogyan a szavak és tettek újra és újra teljesen új értéket és hangulatot kapnak, a... (2020.09.05. 15:01) Tivadar
  • M Szlávik Tünde: @Farkas Molnár Péter: Köszönöm, Péter! Tárcát is hozhatnál magaddal... :) (2020.08.16. 16:46) Majom a köszörűkövön

Linkblog

Most olvassák

Életkép, vázlat, rajz, csevej... M. Szlávik Tünde blogja

2017.05.07. 18:57 Ésik

Robi és a túlélő túra

Címkék: arany piroska

Írta: Arany Piroska

        

A tanító néni elmondta, hogy a rádióban hallotta, hogy egy turista, a túlélő csomagjának köszönhette, hogy megmenekült a hegyek között, amikor eltévedt.

– Mit gondoltok, mit vitt a csomagban, amit ti is szívesen elvinnétek? Ami ott nem hiányozhat. De igazából ki kell találni, mert holnap mi is elmegyünk egy igazi túlélő túrára, azzal, amit becsomagoltok. De nem ám mindenfélét hozzatok, hogy mondjuk a bicajotokat vagy játékokat, mert csak egy hátizsák, meg a rajtatok lévő ruha lehet veletek. A mi túránk az Ördögárokba lesz, ahol mindenféle kaland is lehet, amit csak elképzeltek. Meg lehet eső, lehet hideg, jöhet vihar vagy valami vadállat, na, szóval túl kell élni.

A Karesz erre azt kiáltotta be, hogy ő viszi a mobilját vagy egy rakétát, hogy azzal kér segítséget.

A Tibike egy iránytűt szeretne, mert azzal tök jól haza tudna jönni.

És a Szilvike azt mondta, hogy nekik van egy csomó galambjuk, és azokból elvinne egyet, mintha az postagalamb lenne, hogy avval üzenne az apukájának,hogy esóes apuci.

Ricsi, aki nem egy betoji krapek, azt mondta, hogy a túlélő semmit se ér egy jó puska nélkül, az a legfontosabb minden veszély ellen. Hát, egy puska az nekem is jó lenne holnap, de hogy én tudnék-e lőni, azt én nemtom, mert sose próbáltam. 

 Ez a túlélés nagyon izgi, és én ahogy hazamentem, egyből kiborítottam a hátitáskámat, hogy legyen helyem a cuccnak. És akkor én nagyon csodálkoztam, mert valami ragadós volt benne, amit én nem is tettem bele, de az anyum mondta, hogy mégis, mert egy régi körözöttes kenyér penészedett benne, meg rothadt almák kenték össze a tesi mezemet – barnára.

Ja, még bele volt gyűrve az elveszett matekfüzetem, amit egyszer azért kellett eldugnom, mert nem akartam, hogy az apukám haragudjon a beírásért, és akkor lett elveszve, de az már olyan ráncos volt, hogy nem is lehetett azt mondani rá, hogy meglett, mert a tanító néni azt mondta volna rá, hogy jellemző Robikám.  És hogy az mit jelent, azt nemtom, de tuti, hogy nem jót.

Hogy a tornamezem foltos lett, az nem baj, mert így lehet tudni, hogy az én vagyok, az a jó focikapus, abban a foltosban.

Az anyum akkor kitörölte a ragacsot a hátitáskámból, és azt mondta, hogy rám bízza, hogy mit viszek, mert ez az én házim.

Akkor én szétnéztem, de hiába is néztem, mert nekünk nincsen puskánk, se iránytűnk, meg pláne nincsen galambunk, és féltem, hogy ha nem tudok mit vinni, akkor én nem leszek túlélő.

És én akkor a konyhafiókból elcsórtam a papám régi bicskáját, mert az már úgyse kell senkinek, nekem meg jó lesz, ha megtámadna mondjuk egy medve vagy egy farkas, hogy legyen, amivel egyből  leszúrjam.

Meg még amikor a nagyi nem nézett oda, elvettem azt a nagy fekete esernyőjét, hogy hátha esni fog, de kiállt a táskámból, és visszatettem, mert  észrevettem az előszobában  apum zöld esőkabátját, amit nem szeret az apu, mert nem praktikus neki, nemtom miért. Csak mikor alig fért a táskámba, és ki akart belőle nyomulni, mintha élne, akkor láttam, hogy nekem se nem praktikus.

Ám este sokáig nem bírtam elaludni, a túlélés miatt, mert törtem a fejem, hogy mit kéne még vinni, de nem jutott eszembe.

Reggel nem is akartam elindulni, gondolkoztam, hogy mi az, ami nekem ott hiányzani fog, és csak álldogáltam az ajtóban, mikor egyszeriben visszafutottam, és a nagyágyból kiráncigáltam az anyukám virágos kispárnáját, és azt is belegyömöszöltem a hátizsákba.

Akkor el tudtam már indulni, de még az utcán is megálltam vagy kétszer, hogy megnézzem, igazán ott van-e, mert a kispárna jobb lesz nekem, mint a puska vagy a rakéta.

Azért kell, hogy ott legyen énvelem az Ördögárokban, a túlélésen, mert akkor már nem félek semmitől, és bátor leszek, mert az pont olyan lesz nekem, mintha otthon lennék, mert én, ha szeretnék, annyiszor, ahányszor csak akarok, beleszuszoghatok anyukámnak abba az ölelős kispárnájába.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tarcankinalom.blog.hu/api/trackback/id/tr4712488177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása